Leiner Laura: A Szent Johanna gimi
2015. január 21. írta: Mózes Tina

Leiner Laura: A Szent Johanna gimi

Egy sikersorozat, ami megváltoztatja a látásmódod.

Rengeteg könyv dolgozza fel a tinédzserkort, de ez mégis más.

Rentai Renáta csak egy lány, egy lány, akit felvettek a Szent Johanna Gimnáziumba. Egy lány, akinek új környezete, új osztálya, új tanárai lesznek. Egy lány, aki első pillantásra beleszeret az iskola nagymenőjébe. Csak egy átlagos történet a négy évig tartó gimis évekről, mégis mindenki imádja.

Sokan ajánlották ezt a könyvet, ami nagy népszerűségnek örvend a mai fiatalok között. Egy könyv, ami nem vámpírokról, szellemekről, boszorkányokról vagy valami egyéb mostanság népszerű dologról szól, hanem rólunk. Arról, hogy milyen gimibe járni, hogyan alakul egy osztály élete négy év alatt. Hogyan jönnek létre életre szóló barátságok, szerelmek, hogyan tudunk beilleszkedni az új helyzetbe. Varázs rejtőzik ezen az oldalakon. Egy kicsit visszahozza bennünk azt a gyereket, akik a gimi alatt voltunk.

cats6.jpg

Én is B-s voltam, nekem is volt egy nagyon bulis és eléggé zajos, ”rendetlen”, nagyon jó közösséget alkotó osztályom, minket is minden tanár ismert, szidott. Sok-sok kapocs köztem és a könyv között. Én is könyvmoly voltam, aki mit sem sejt a divatról, új stílusokról, emberekről. Nekem is volt menő, deszkás, vicces, bajkeverő, nagyszájú, emó, és sok kocka osztálytársam.

Egy könyv, ami itt játszódik olyannyira közel a szívünkhöz, hogy bárki benne élhet. Egy gimi ahova simán besétálnék, várva hogy a könyv szereplői felbukkanjanak a folyosón, vagy a könyvtárban, a büfében állva rám köszönjenek. Egy könyv, ami visszahozza a gyermekkorom, felidézve milyen felnőni, mindent másképp látni, lázadni és mégis gyereknek maradni. Egy könyv barátságról, szerelemről, iskoláról, versenyzésről, egyedüllétről, ellenségekről. Egy könyv az életről.

Beleszerettem én is rögtön ebbe a lenyűgözően élethű világba. Szívesen körbejárnám a Szent Johanna Gimit, várva, hogy a könyv szereplői mellettem rohannak el éppen órára. Mert ez a legnagyszerűbb benne. Hogy olyan, mintha az olvasó is szereplő lenne. Együtt nőhetünk fel Reni osztályával, együtt drukkolhatunk a tanulmányi versenyeken, együtt izgulhatunk az osztály rosszabb tanulóiért. Együtt szerethetünk bele egy-egy szereplőbe Reni szemén keresztül, aki mindezeket a naplójába írja le. Ugyanis maga a könyv tulajdonképpen Reni naplója, amit kilencedikben kezd el írni és végig írja egészen a végzős év végéig, ahol lezárja a gimis éveit, amiben volt öröm, volt bánat, sok nevetés, sok sírás, félreértések, hazugságok, barátságok, hamis emberek, szakítás, minden, amiről csak a gimi szólhat.

Leiner Laura, az író

Ifjúsági bestseller szerző. 1985. április 22-én született Budapesten. Első regényét 18 évesen írta, Remek! címmel, mely 2005-ben jelent meg. A Szent Johanna gimi nyolc részes ifjúsági regénysorozatának első kötete 2010-ben, befejező kötete 2013-ban jelent meg a Ciceró Könyvstúdió gondozásában.

leiner-laura.jpg

 Az író a sorozatról:

 „Íróként mindig igyekeztem hangoztatni, hogy bár a Szent Johanna gimi Reni naplója, és általa ismerjük meg a többieket, ennek a könyvnek mégis egy főszereplője van. Maga az iskola. A Szent Johanna gimi. Ez az épület fogja össze a karaktereket és a történetet nyolc köteten át, éppen ezért nincs Reni nyarának kiegészítő kötete, nincs egyetemi folytatás vagy más szemszögből bemutatott jelenetek. Ez egy történet, ami valójában egy iskola négy évét emeli ki, az adott diákokkal.”

"Okos kis könyv ez, elindult a saját útjára. Én pedig most magára hagyom, elengedem, hiszen én azt hiszem, mindent megtettem, amit lehetett, mindent úgy írtam, ahogy szerettem volna, most pedig elégedett vagyok az eredménnyel, mert tudom, én a kezdetek kezdetén valami ilyesmit akartam a végére. Nem egy finálét, elcsépelt ömlengést vagy túlcsavart szálakat. Úgy érzem, ez a sorozat az egyszerűségével nyerte el mindazt, amit elnyert, én pedig végig tartottam magam ahhoz az elvemhez, miszerint „ez csak egy sztori egy hétköznapi lányról, A FIÚRÓL (csupa nagybetűvel), a tanulásról, a barátairól, a családjáról, az életéről meg úgy általában, a Szent Johanna gimiről”. (Leiner Laura)

a-szent-johanna-gimi-konyvek.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://filmmolyeskonyvorult.blog.hu/api/trackback/id/tr187094215

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása