Tomor Anita: Álmodtam már rólad
2015. november 19. írta: filmmoly33

Tomor Anita: Álmodtam már rólad

Nehezen meghatározható az Álmodtam már rólad műfaja. Elsősorban romantikus regény, ebben nincs kérdés, mégis több stílusjegyet hordoz magában. Kicsit Nora Roberts, kicsit E. L. James, kicsit Suzanne Collins, kicsit Stephanie Meyer. Ezzel nincs semmi baj, aki nyitott a többféle stílus felé, az kifejezetten élvezni fogja a váratlan fordulatokat. Tomor Anitának ez az első felnőtteknek szóló könyve, és az ember mindig fenntartásokkal kezel egy „újoncot”, viszont a regény olvasása közben nem lehet érezni, hogy elsőregényessel van dolgunk. A történet összeszedett, kigondolt, a fogalmazás is igényes, a karakterek konzisztensek.

Alapvetően nem szoktam romantikus regényeket olvasni, nem is tartozik nagy kedvenceim közé a műfaj, ezért kicsit nehézkesen rázódtam bele a történetbe. Az első negyednél úgy voltam vele, hogy oké, aranyos sztori, el lehet merülni benne, de mi adja meg a pluszt? Aztán kezdődtek azok a csavarok, amelyek kiemelik ezt a regényt az átlagos romantikus művek közül. Gyakorlatilag lehetetlen erről a könyvről úgy írni, hogy ne spoilerezzek egy picit, ezért aki előismeretek nélkül óhajt nekiállni a regénynek, annak itt a rövid ajánlóm: Izgalmas és szenvedélyes történet, tipikus „ellentétek vonzzák egymást” főszereplőkkel, egzotikus tájakkal, kalandokkal és váratlan fordulatokkal.

Ahhoz pedig, hogy jobban megértessem, nekem miért körülbelül a regény negyedétől indul be a történet, kicsit bele kell menni a sztoriba. Kiindulópont, hogy a főszereplőnk, Liv éppen egy megcsalós szakítását heveri ki, az egyetemi tanulmányaira összpontosít, és nem akar semmiféle drámát az életébe. Egy átbulizott este után egy rendkívül jóképű, David nevű férfi mellett ébred, aki elég makacs ahhoz, hogy akkor is hajtson Livre, amikor az minden erejével próbálja lerázni. Mikor kiderül, hogy David Liv legjobb barátnőjének, Alice-nek a bátyja, kezd kínosabbá válni a szitu. Mivel Livék diplomájához egy kambodzsai régészgyakorlat szükséges, kiutaznak a messzi ázsiai országba Alice-szel és a többi csoporttársával. Ám mit ad isten, David pont a gyakorlaton kutatott Angkor-Wat templomegyüttes szakértője, és az egyetemisták útját is ő pénzeli. Így Livnek mégsem olyan könnyű megszabadulni tőle…

Ekkor érkezünk el a történet első fordulópontjához: mikor Liv és David kezdenek közelebb kerülni egymáshoz, a férfi egyre rejtélyesebben kezd viselkedni. Kiderül, hogy David nem csak a régészek segítése miatt jött el Kambodzsába, hanem maga is keres valamit.

Nem akarok belemenni a részletekbe, tényleg nem venném el az olvasás közbeni felfedezés örömét, de a lényeg, hogy sokkal jobban élveztem a mítoszokkal és fantasy-elemekkel tűzdelt, izgalommal és kalanddal teli cselekményt, amely a regény jelentős részét foglalja magába. Én mint romantikus könyvekért nem rajongó olvasó hirtelen otthon éreztem magam a mágikus őserdei világról olvasva, hiszen ezt a stílust szeretem igazán. A könyv fülszövege, borítója, címe sem utal rá, hogy itt a romantikán túl kicsit más műfajba is belekóstolunk, ami szerintem hiba, mert így nehezebben találnak rá az érdeklődők. De nem kell megijedni azoknak sem, akik egy tipikus romantikus történetre vágynak, ők sem fognak csalódni.

Ajánlom Tomor Anita első regényét, mert szenvedélyes, szórakoztató, izgalmas és fordulatokkal teli. Kíváncsian várom a következő könyvét.
almodtam.jpg

(A fotó forrása: Tomor Anita hivatalos facebook oldala, https://www.facebook.com/tomoranita1)

A bejegyzés trackback címe:

https://filmmolyeskonyvorult.blog.hu/api/trackback/id/tr488092742

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása