A nagy Gatsby
2013. május 20. írta: filmmoly33

A nagy Gatsby

Korkép az ikonikus húszas évekről, modern zenei és látványvilággal, F. Scott Fitzgerald leghíresebb regénye alapján.

Már hónapok óta tűkön ülve vártam egyik legkedvesebb rendezőm Baz Luhrmann legújabb filmjét, és komolyan féltem, hogy a magas elvárásaim miatt csalódni fogok. Szerencsére nem ez történt: Luhrmann egyedi zenei és látványvilága ugyanannyira lenyűgözött, mint amikor a Moulin Rouge-t, vagy a Rómeó és Júliát láttam tőle.

great_gatsby_1.jpg

A nagy Gatsby F. Scott Fitzgerald regényének adaptációja, egy a húszas években játszódó szerelmi történet. A történetet Nick Carraway (Tobey Maguire) narrálja, aki történetesen a főszereplő milliomos Jay Gatsby (Leonardo DiCaprio) szomszédja. Gatsby az a személy, akit mindenki ismer, de senki nem tud róla semmit. Hatalmas kastélyában tartja partijait, ahova fél New York hivatalos. A titokzatos Gatsby összebarátkozik Nick Carraway-el, és egy szívességet kér tőle: hívja át valamelyik délután magához unokahúgát, Daisyt (Carey Mulligan). Később azonban kiderül, hogy a fiatal feleségnek és a milliomosnak nagy múltjuk van. Míg Gatsby mindenáron szeretné visszakapni régi szerelmét, Daisy nem tudja képes-e elfelejteni az elmúlt öt évet, amit Tom Buchanan (Joel Edgerton) feleségeként élt le. Mikor Tom gyanítani kezdi a viszonyt, nyomozásba kezd, hogy kiderítse honnan is szerezte a híres-neves Gatsby hatalmas vagyonát.

the_great_gatsby_toby_maguire_leonardo_dicaprio_carey_mulligan.jpg

A film abszolút lenyűgöző: a ruhák és a hatalmas parti jelenetek, valamint nagyon izgalmas, ahogy a húszas évek egy teljesen mai zenei aláfestéssel elevenülnek meg: hallhatunk többek között Lana Del Reyt, Florence and The Machinet, Beyoncét és Jay Z-t is. Mindeközben egy izgalmas szerelmi történet képe bontakozik ki előttünk. A rendező miatt kicsit elfogult vagyok, de én nem tudok belekötni a filmbe, szerintem minden tökéletesen a helyén volt és egy nagyszerű filmélménnyel lettem gazdagabb. Az előzetesből egyértelműen le lehet venni, hogy ki a célközönség, így nem kockáztathatsz nagyot. Egy dolog hiányzott nekem, de nem tudtam eldönteni, hogy pontosan mi az oka: nem volt katarzisélményem. Valahogy nem ragadott meg annyira a két szerelmes, hogy igazán drukkoljak nekik, de lehet nem is ez volt a lényeg. Se Daisy, se Gatsby nem egy Rómeó és Júlia típusú karakter, mindketten messze állnak az ártatlanságtól, ettől lettek igazi húszas évekbeli pár. Minden az ivás, a szórakozás és a csillogás körül forog, ahogy ezt Nick Carraway a film legelején meg is fogalmazza.
Mindenesetre nézzétek meg, mert magával ragadó, izgalmas, ja és mondtam már, hogy Leonardo DiCaprio mindent el tud játszani? Pedig én először nem örültem neki, hogy ő lesz Gatsby, de mit mondhatnék: vérprofi. Luhrmann pedig méltó maradt a nevéhez.

A bejegyzés trackback címe:

https://filmmolyeskonyvorult.blog.hu/api/trackback/id/tr776808171

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása