Salinger Richárd: A szerelem könyvei
2015. január 22. írta: Mózes Tina

Salinger Richárd: A szerelem könyvei

Különleges úton jutott hozzám ez a könyv, egy másikkal együtt. Sétálgattam az állomáson még volt egy órám a vonatig és nagyon unatkoztam. Nézelődtem ettem egy fagyit és továbbra is unatkoztam, amikor elsétáltam egy kis bódé mellett, ami könyveket kínált az utasoknak. Megálltam és a borítókat kezdtem vizsgálgatni. Egy párnak tetszett a címe, a borítója így elolvasgattam a fülszövegeket is rajtuk.

Az egyik ez a könyv volt. Bevallom őszintén nem igazán hallottam még Salinger Richárdról, eddig. Beleolvasgattam a könyvbe, tetszett, így megvettem. Gondoltam megnézem milyen egy magyar könyv, ami csak úgy az ember kezébe akad.

A könyv fülszövege:

A bájos, pici vasútállomáson Viktorra vár az egész család: a szerelemkutatás professzora és vonzó felesége, valamint két lányuk, az egyetemista Vivien és húga, Laura, a gimi legjobb csaja. Viktor betoppanásával szenvedélyes és mulatságos történések színhelye lesz a tóparti családi nyaraló, pontosabban annak stégje. A szerelem ugyanis nem elméleti kérdés, azt gyakorolni kell, és a fiatal költő és jogász mindenki számára váratlan edzőpartnerré válik. Feltűnik még egy csinos média-szociológia szakos hallgató, valamint egy krimibe illően titokzatos akt is. A tévedések sorozatos vígjátéka során Viktor többször össze-, majd kicsomagol, mígnem minden a helyére kerül.
Vagy mégsem?

A nagy sikerű Apám beájulna című regény szerzőjének új műve egy fülledt nyári hétvége és egy szerelmi hatszög izgalmas és kacagtató története, könnyed stílusú, mégis elgondolkodtató könyv.

Már a vonaton elkezdtem olvasgatni és tényleg volt valami abban, hogy kacagtató. Nem tudom, lehet az írásmód, lehet a történet vagy ez a kettő, de egy-két résznél majdnem felnevettem. A legjobban az tetszett a könyvben, hogy a történetet mind az öt szereplő nézőszemszögéből olvashatjuk. Így minden kis részlet a helyére kerül a végére.

A szerelem mindig jó téma az íróknak. Lehet humoros, lehet nyálas, lehet romantikus, lehet komor, lehet baljós, lehet lángoló és lehet viszonzatlan is. Viszont ha mindezek összekeverednek és ráadásul beleszórunk a kotyvalékba még egy kis kalandos történetvezetést, illetve humor különböző válfajait, na, akkor kapjuk ezt a könyvet. A végére pedig biztos, hogy vagy a hitetlenkedő fejcsóválás, vagy a döbbent kis mosoly valamelyikét fogjuk produkálni.

Mindenesetre stílusában jó könyv, kiváló egy hosszabb vonatútra, vagy utazásra unaloműzésként. Csak ajánlani tudom.

Jó olvasást hozzá!

Tina

covers_15638.jpg

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://filmmolyeskonyvorult.blog.hu/api/trackback/id/tr157099149

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása